Jumat, 16 November 2007 0 komentar
Sikap gigih dan tidak mudah mengalah menyebabkan Naruto berjaya mempengaruhi watak-watak lain di sekelilingnya. Pada mulanya, Naruto bersahabat dengan Konohamaru, cucu kepada Hokage Ketiga. Konohamaru akhirnya memahami bahawa yang bulat tak datang bergolek, yang pipih tak datang melayang dan sesungguhnya usaha itu tangga kejayaan. Walaupun tampak degil dan sedikit bodoh, Naruto boleh mengalahkan pihak lawan melalui semangat yang kental, teknik mengalih perhatian lawan yang bijak dan nasib baik semata-mata.

Naruto gagal meyeru Gamabunta atau Raja Katak.
Naruto suka bergurau senda walaupun kadang kala gurauannya mengandungi elemen lucah. Biasanya, Naruto sering bergelak ketawa dan senyum (pada sesetengah ketika, Naruto senyum untuk menyembunyikan masalahnya; hanya mereka yang benar-benar rapat dengannya boleh mengetahui perasaan sebenar Naruto). Dari segi luaran, Naruto hanyalah seorang budak yang tidak menonjol, bising, panas baran, mempunyai jiwa kental dan selalu terlibat dalam masalah.
Salah satu daripada hobi Naruto ialah berkebun walaupun Naruto tidak dapat membezakan herba daripada rumpai (disiarkan dalam episod 20). Naruto juga menghadiahi Kakashi Mr. Ukki, tumbuhan pasu yang boleh dilihat di tepi tingkap Kakashi.

Naruto mengunakan Rasengan.
Naruto juga menjadi matang dengan cepat sejajar dengan perkembangan cerita tetapi masih kebudak-budakan dari segi pemilihan aksesori. Pakaian tidurnya selalu diiringi dengan topi malam yang dihiasi sepasang mata dan gigi. Wangnya disimpan di dalam dompet hijau berupa katak yang dipanggil Gama-chan.
Naruto suka makan dan mempunyai selera seperti Akimichi Choji. Makanan kegemaran Naruto, ramen seolah-olah bertindak sebagai penghubung antara Naruto dengan sesiapa yang sudi membayar bil nanti. Dalam banyak episod, dilihat Naruto boleh menghabiskan beberapa mangkuk aneka rasa ramen.

[sunting] Naruto dan Syaitan Serigala

0 komentar:

 

©Copyright 2011 KHUSUS ORANG KEREN | TNB